1. Lansarea proiectului
a) grup ţintă, întreprinzători şi parteneri sociali informaţi de oportunităţile oferite de proiect;
b) proceduri pentru managementul proiectului, comunicării, riscurilor, calităţii definite, planul de acţiune şi sarcinilor fiecărui partener stabilite.
2. Analiza filierei construcţiilor şi a necesarului de competenţe profesionale specifice al operatorilor economici de profil la nivel regional:
a) o bază de date pentru arhivarea datelor culese elaborată, structurată pentru Regiunea vizata şi sectorul construcţiilor, integrată într-un sistem public de consultare (portal web): Indicator de output: 200 de întreprinderi din Regiunea de Sud-Est chestionate pentru culegerea de date privind necesităţile de ocupare, formare şi calificări specifice în sectorul construcţiilor.
b) o publicaţie privind structura funcţională a competenţelor şi alinierea acestora la direcţiile de dezvoltare durabilă precum şi o previzionare a necesarului de ocupare pe termen scurt şi mediu elaborată şi distribuită. Indicator de output: 50 de întreprinderi din Regiunea de Sud-Est chestionate pentru culegerea de date privind procesele organizaţionale ale întreprinderilor şi obiectivele de dezvoltare pe termen mediu şi lung.
3. Elaborarea traseelor de formare şi a metodelor de abordare a pieţei muncii şi plasare la locul de muncă în sectorul construcţiilor:
a) 6 workshop-uri (câte unul pentru fiecare judeţ din Regiune) pentru prezentarea bunelor practici şi şi remodelarea acestora conform specificului regional şi în sectorul construcţiilor. Indicator de output: 60 de angajaţi din cadrul centrelor acreditate de formare şi al instituţiilor publice locale participanţi la consultarile publice (câte 10 din fiecare judeţ);
b) materiale informative de prezentare ale proiectului prezentate pe portalul web dedicat;
c) bază de date cu bune practici şi modelul ales pentru implementarea la nivel regional publicată pe portalul web dedicat;
d) 4 trasee de formare şi plasare la locul de muncă elaborate;
e) un traseu de calificare şi recunoaştere a capacităţilor/competenţelor informale specifice sectorului construcţiilor elaborat.
4. Activităţi de conştientizare şi diseminare a informaţiei:
a) 12 seminarii de informare publică destinate agenţilor economici şi şomerilor (câte un seminar pe an pentru fiecare judeţ din Regiunea de Sud-Est) ;
b) 2 campanii publicitare (câte una pe an) prin materiale informative (broşuri, media, afişe) la nivel de Regiune. Indicatori de output:
o 800 şomeri/persoane inactive/în căutarea unui loc de muncă informaţi în privinţa oportunităţilor oferite de proiect;
o 600 şomeri/persoane inactive/în căutarea unui loc de muncă informaţi în privinţa serviciilor de orientare, consultanţă şi elaborarea bilanţului de competenţe (puse la dispoziţie de către activităţile din proiect);
o 50 şomeri/persoane inactive/în căutarea unui loc de muncă care au iniţiat o afacere în sectorul construcţiilor.
5. Furnizarea programelor de formare profesională şi coordonarea acestora:
a) 4 cursuri de calificare de nivel 1 furnizate: lucrator finisor pentru construcţii; fierar-betonist, montator prefabricate; zidar-pietrar-tencuitor; zugrav-ipsosartapetar- vopsitor. Indicator de output: 60 de persoane aparţinând grupului ţintă formaţi.
b) 1 traseu de certificare a competenţelor/cunoştinţelor informale. Indicator de output: 30 de persoane aparţinând grupului ţintă certificati.
c) 3 cursuri de dezvoltare personală. Indicator de output: 30 de persoane aparţinând grupului ţintă formaţi.
d) 1 model de traseu de plasare la locul de muncă pentru consolidarea competenţelor şi cunoştinţelor informale sau creşterea gradului de calificare. Indicatori de output:
o minim 50% dintre participanţii la formare plasaţi la locul de muncă la 6 luni de la încheierea traseului de formare;
o minim 50% dintre participanţi au corespuns nevoilor de ocupare exprimate de întreprinderile din sector.
6. Plasarea asistată la locul de muncă:
a) 60 de persoane aparţinând grupului ţintă plasate la locul de muncă cu certificarea ulterioară a calificărilor şi competenţelor informale. Indicator de output: minim 50% dintre participanţii la formare angajaţi la încheierea stagiului pe şantier.
b) 60 de întreprinderi implicate în traseele de plasare asistată şi dezvoltarea profesională. Indicator de output: minim 50% dintre participanţi au corespuns nevoilor de ocupare exprimate de întreprinderile din sector.
7. Monitorizarea rezultatelor proiectului:
a) o reţea extinsă de parteneri pentru consultarea şi îmbunătăţirea monitorizării realizată;
b) un sistem informatizat de management realizat;
c) un manual de bune practici elaborat şi publicat;
d) rezultatele proiectului prezentate în cadrul seminarului final.